Barion Pixel

Énmárka – Neked is van, tehát építsd tudatosan! 5. adás

Vajon mit mondanak rólunk mások, amikor kimegyünk a szobából? Hitelesen, önazonosan tudjuk képviselni magunkat illetve egyezik ez a kép azzal, ami az emberekben (partnerekben, ügyfelekben, munkatársakban) kialakul rólunk? Mégis, miért van szükségünk önmarketingre és hogyan kell jól csinálni? Képzeld, neked is van énmárkád, tehát nem árt tudatosan építgetni… 😉

énmárka | önismeret | USP | Mibe vagy más? | célok | küldetés | értékrendszer | akikre felnézek | következetesség | belső- és külső építkezés

Mindenkinek van énmárkája, csak valaki nem tudatosan építi, tehát érdemes rá figyelned akkor is, ha nem vállalkozó vagy.

Az énmárka nem az, amit mi gondolunk magunkról

Éppen ellenkezőleg. Az énmárka az, amit mások gondolnak rólunk. Jó esetben ez egyezik azzal, amit mi is mutatni akarunk magunkból, ráadásul önazonosan egyezik, nem csak ügyesen marketingeljük. Tudjátok, a színes, ám üres lufi hamar kipukkan.

Mindennek az alapja a kellő önismeret, az egyedi értékeink és személyiségünk megismerése, az értékrendünk feltárása és annak vizuális megjelenítése, a küldetésnyilatkozatunk és az életcélunk megfogalmazása, majd az ezekből való következetes építkezés és a márkaidentitás kialakítása. Így leszünk hitelesek és megkülönböztethetőek a piacon.

Az énmárka építése egy belső és egy külső folyamatból áll: önismeret és annak vizuális megjelenítése. Mindennek a hitelességét pedig a következetesség adja.

A belső építkezés, vagyis az önismeret a képességek, készségek, tapasztalat, értékrendszer, célok, küldetés és ezek motívumaiból tevődik össze. A külső építkezés pedig mindezek következetes megnyilvánulása, vagyis az arculat, a kommunikáció, a viselkedés, a weboldal, social profil stb. Akkor tudsz erős márkát építeni, ha a külső építkezés során következetesen jeleníted meg az önismereti munka folyamán felismert dolgokat.

Ha bővebben érdekel a téma, ebben a cikkben is találsz új infókat illetve Évi tart egy 1 napos Énmárka workshopot április 15-én, még van hely, ha gondoljátok. Részletek itt.

Értékrendszer

Az értékrendünk azon alapul, hogy milyen dolgokat tartunk fontosnak és azokat hogyan tükrözi az életünk. Ha tisztában vagyunk az értékrendünkkel, könnyebben tudunk dönteni, miként hasznosítsuk az adottságainkat és válasszunk olyan munkát, amelyben örömünket leljük.

A beszélgetésünkben érintünk egy klassz feladatot, amely segít értelmezni a saját értékrendszered. Próbáld ki!

Három lépésre lesz szükség:

  1. Írj össze 25-30 embert, akikre felnézel, akik hatással vannak/voltak az életedre! Lehetnek családtagok, ismerősök, szakemberek, mentorok. Bárki.
  2. Ha felírtad, akkor mindegyik név mellé írd oda, hogy miért nézel fel rá!
  3. Végül szedd össze az 5 leggyakrabban előforduló tulajdonságot, motívumot és vetítsd a saját életedre!

Vagyis ez az 5 dolog lesz az értékrendszered alapja és a feladat végeztével azt is látni fogod, hogy ez az 5 tulajdonság/fogalom miként valósul meg az életedben.

Csupa érdekes oldalról átbeszéltük az énmárka témát, hallgasd meg, vagy nézd meg videón! 🙂

*Guy Kawasaki biznisze a Canva (nem a Canvas, amit az adásban mondtam), elnézést!

Útravaló a mai adásból:

A lényeg, hogy a teljes kommunikációd következetes legyen és összhangban legyen az önismereti folyamatok során megismert tényekkel/célokkal/küldetéssel. Így lesz az énmárkád erős, egyfajta betartott ígéret.

Rólad vajon mit mondanak, amikor kilépsz egy szobából és ez vajon egyezik azzal, amit meg akarsz mutatni magadból?

Kíváncsiak vagyunk Rád, szólj hozzá a témához a bejegyzés alatti kommentfalon!

A podcast adást meghallgathatod itt az oldal tetején, az iTunesban vagy a Soundcloudon, illetve megnézheted az alábbi videón is. A többi adást már láttad?

SZÓLJ HOZZÁ A TÉMÁHOZ!