Hónap: 2018 szeptember

Fitt életmód, testtudat | Vendég Kövér Georgina, edző, táplálkozási tanácsadó

Miért a mérleg dönti el, hogyan érezzük magunkat a bőrünkben? Mit jelentenek a kilók és helyettük inkább mire figyeljünk? Hogyan eddzünk, hogy fittek, energikusak legyünk, és hogyan hat az életünkre a sportolás? Ismét Kövér Georgina, többszörös magyar bajnok volt a vendégünk, aki edzőként több mint 10 éve foglalkozik fitnesszel, testépítéssel és táplálkozási tanácsadással.

edzés | fogyás | diéta | mérleg-effektus

Ha még nem hallgattad meg a Ginával készült étkezéses adásunkat, érdemes abban is elmélyedned, mert egy csomó tévhitről rántjuk le a leplet a diétákkal és az étkezésekkel kapcsolatban. 🙂

“x kiló akarok lenni!” Miért rossz ez a felfogás?

Az, hogy hány kilót mutat a mérleg, nem sok mindent árul el számunkra, főleg, ha diétázunk, mert a mérleg sokszor elveheti a kedvünket az életmódváltástól. Az a szám, hogy mondjuk 60 kg, mindenkinek mást mond, ne akarjunk hozzá ragaszkodni. Egy 60 kilós magas nő, lehet vézna, sok zsigeri zsírral és minimális izommal. Egy 60 kilogrammos nő lehet csinos, sokat sportoló, izmos, minimális testzsírral. Egy 60 kilogrammos nő lehet alacsony, és nagyon elhízott is. A mérlegnél sokkal pontosabb az, hogy te hogyan érzed magad a ruháidban, a testedben, mit látsz a tükörben és mások mit jeleznek vissza. A mérleg csak egy számot mutat, a testedet figyeld az eredmények csekkolásához, ne a súlyt.

Be kell állni a tükör elé teljesen meztelenül és meg kell nézni, hogy mit látsz! – javasolja Gina a mérleg helyett.

Te hogy állsz a mérlegeléssel illetve a fitt életmóddal? Mi erről a témáról beszélgettünk a mai adásban.

Mindenképpen hallgasd meg a legújabb Nők az úton podcast adást azon a csatornán, ahol a legkényelmesebb neked: Anchor, Apple Podcast, Spotify, Google podcast, Youtube stb.

Kövér Georgina elérhetőségei: Youtube csatornája | FB oldala | Instagram oldala

Ihlet – honnan jön, miért fontos és mi a teendőnk vele?

Nemcsak a tipikusan kreatív szakmákban jöhet szóba az ihlet fogalma, hanem bármilyen hétköznapi szituációban is. Miért ösztönöz bennünket cselekvésre némi inspiráció? Honnan jön az ihlet? Mi honnan merítünk? Erről beszélgettünk a mai adásban.

Hallgasd meg a legújabb Nők az úton podcast adást, és merülj el velünk az inspiráció birodalmába, meríts ihletet a beszélgetésből. 🙂  Soundcloudon vagy iTunes-ban.

Milyen vagyok a négy viselkedés- és színcsoport szerint? | Vendég Bíró Nóra, testbeszéd specialista

Hogyan tudjuk magunkat is jobban megismerni, és hogyan tudunk  jobb kapcsolatot teremteni másokkal? Mondjuk, ha meg tudjuk határozni, hogy melyik személyiség színcsoport jellemző az emberekre. Erről az izgalmas témáról beszélgettünk Bíró Nóra, testbeszéd specialistával.

személyiség teszt | színtípusok | viselkedés | DISC | domináns piros | szabálykövető kék | befolyásoló sárga | stabil zöld

Ha még nem hallgattad meg a Nórival készült testbeszédes adásunkat, érdemes abban is elmélyedned, sőt, meg is nézned, mert sok mindent megtudhatsz a saját testbeszédedről, hanghordozási jelzéseidről. 🙂

De most vissza a személyiség tipológiához, amiből nagyon sok felosztás létezik, az egyik legnépszerűbb és legegyszerűbb a színek szerinti. Tehát saját magunk és a környezetünk alaposabb megértéséhez ismerjük meg a négy viselkedés- és színcsoport jellemzőit. Mindennek az alapja, hogy introvertáltak vagy extrovertáltak vagyunk…

4 féle személyiség színcsoport

A DISC szerint vannak a domináns pirosak, a befolyásoló sárgák, a stabil zöldek és a szabálykövető kékek. Mindegyik típushoz tartoznak mindenféle személyiségjegyek, testbeszéd jellemzők.

Ne fogadjuk el, hogy olyanok vagyunk, amilyenek, mert folyamatosan tanulhatunk, változhatunk. A személyiségünk nem kőbe vésett, alakítható, de nem árt tisztában lenni a kiinduló helyzettel. Ha valaki mondjuk egy pörgős, kreatív, ám szétszórt sárga, akkor a szétszórtságát felismerve nem kell belenyugodni, hanem dolgozhat magán. Mindannyiunknak lehetnek tanult tulajdonságai, vagy mondjuk úgy, színjegyei…

Nóri rengeteg mindent elárul a színtípusokról, így könnyedén be fogjuk tudni azonosítani magunkat! De nemcsak magunkat, hanem barátainkat vagy a pár perce ismert tárgyalópartnerünket, ismerőseinket is, így ez a tudás remek munícióként használható a kapcsolatépítésben.

Mindenképpen hallgasd meg a legújabb Nők az úton podcast adást, mert Nóra szuperklassz infókat oszt meg velünk Soundcloudon vagy iTunes-ban.

Bíró Nóra elérhetőségei: http://mosthungary.hu/

Étkezési és diétás tévhiteink | Vendég Kövér Georgina, edző, táplálkozási tanácsadó

Miért nincs értelme annak a közismert tévhitnek, hogy 6 óra után nem eszünk? Milyen diétabakikat követünk el, amelyekkel többet ártunk, mint használunk? Miért izmot veszítünk a zsír helyett, ha koplalunk? Hogyan kellene helyesen táplálkozni, ha fogyni szeretnénk? Erről a témáról beszélgetünk Kövér Georginával, többszörös magyar bajnokkal, aki edzőként több, mint 10 éve foglalkozik fitnessel, testépítéssel és táplálkozási tanácsadással.

diéta | koplalás | sport | fitness | jojó effektus | hízás | fogyás | táplálkozási piramis

TÉVHIT “6 után nem szabad enni és fogyni fogsz!”

Ha belegondolsz, hogy 18:00-kor eszel utoljára, majd reggel 08:00-kor, az azt jelenti, hogy 14 órát koplalsz. Ha koplalsz, akkor pedig az élettani folyamatok nem fognak működni a testedben normálisan: anyagcserezavarok, fáradtság, zsírtöbblet, izomveszteség stb. Igenis nyugodtan ehetsz este is, csak arra figyelj, hogy lefekvés előtt 2 órával már csak könnyű, nem elnehezítő vacsorát fogyassz, hiszen ilyenkor a szervezeted már a pihenő fázisra áll át, ne kelljen ehelyett emésztéssel foglalkoznia.

Az emberek nem attól híznak meg, mert esznek, hanem azért, mert rosszul esznek.

TÉVHIT “Ha nem eszel, vékonyabb leszel!”

Ha valaki nem eszik, akkor raktározó üzemmódra kapcsol a teste, és hiába lesz kilóban kevesebb, vagy lesz laposabb a hasa rövid távon, ez azt jelenti, hogy izmot veszített (nem zsírt) valamint vizet is. Amikor pedig ételhez juttatja ismét a szervezetét, azonnal raktározásba kezd, mert ki tudja, hogy mikor jut ismét táplálékhoz. Itt üti fel a fejét a jojó effektus, vagyis hogy a diétázó hamar visszahízza akár a lefogyott kilóinak a többszörösét is. “Az emberek tévesen azt gondolják, csak az a diétás táplálkozási, fogyókúrás módszer sikeres, amikor szenvedniük kell” – mondja Georgina.
Akkor mi a teendő? Kiderül a podcastból. 🙂

Kíváncsi vagy még hasonló tévhitek eloszlatására és akár már azonnal használható tanácsokra az étkezést illetően?

Mindenképpen hallgasd meg a legújabb Nők az úton podcast adást a többi érdekes és hasznos információért Soundcloudon vagy iTunes-ban.

Kövér Georgina elérhetőségei: Youtube csatornája | FB oldala | Instagram oldala